VIKTIG MELDING: Til dere som skal søke Erasmus+ Strategisk partnerskap
Det er tekniske problemer med søkerportalen. Dette gjelder for hele Europa, fristen er derfor utsatt til tirsdag 26. mars klokken 12:00.
Publisert: 21.03.2019
Det er dessverre tekniske problemer med søkerportalen til Europakommisjonen i dag. Systemet opplevdes som tregt allerede i går kveld, og senere har portalen vært nede. Dette gjelder for hele Europa, og alle tiltakene som har søknadsfrist i dag 21.03.2019 kl. 12:00
Tiltakene som er berørt er KA 201, 202, 203, 204 og 229.
Fristen er derfor utsatt til tirsdag 26. mars klokken 12:00. Alle søkere som har påbegynt en søknad vil kunne fortsette å jobbe med søknaden sin frem til den nye fristen. Søkere som allerede har levert søknad, har også anledning til å gjenåpne søknaden og fortsette med søknaden frem til den nye søknadsfristen.
Vi beklager på det sterkeste på vegne av Europakommisjonen.
Noen søkere opplevde også tekniske feilmeldinger da de forsøkte å levere søknaden. Disse meldingene er ikke lett å tolke, og vi anbefaler søkere å ta kontakt med oss i god tid før fristen slik at vi kan hjelpe til. Dette gjelder også opp mot den nye søknadsfristen. Ofte er problemet knyttet til at budsjettet for Learning/teaching/training activities ikke oppdaterer seg. Man kan prøve å endre for eksempel varigheten på et møte, for så å endre tilbake igjen.
Generelt oppfordrer vi alle til sende inn i god tid, og det er mulig å sende inn flere ganger. Den siste innsendte søknaden før søknadsfristen blir da den gjeldende versjonen.
Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål!
ENGLISH
Unfortunately, there are technical issues with the application portal of the European commission. Applicants experienced that the system was slow already yesterday late afternoon, and the portal has been down since yesterday evening. Applicants all over Europe are experiencing this problem, and the European commission has therefore postponed the deadline for applications. The new deadline is Tuesday 26. Mars at 12:00 (noon). Applicants who already have submitted their application, will also have the opportunity to reopen their application and resubmit it.
We sincerely apologise the on behalf of the European Commision!
Please do not hesitate to contact us if you have questions regarding your application and/or submission problems.
Some applicants have experienced error messages when trying to submit their application. Some of these messages are very difficult to interpret. Therefore we advice all applicants to try to submit their application early and get in contact with Diku in case this happens. Oftentimes, this is related to the fact that the budget for Learning/teching/ttraining assignments does not update automatically. You can try changing the duration of an activity and then change it back.
In general, we do recommend applicants to submit their application in good time before the new deadline. The last submitted application will be regarded as the official version.